Från utbrändhet till livslust: Gör ditt eget detoxte!

onsdag 4 september 2013

Gör ditt eget detoxte!

Gör ditt eget detoxte. Vitlök, citrongräs,
ingefära, grönt te, vatten. 

Det finns mängder med dyra detox-téer att välja på i hälsokostaffärerna. Men det går lika bra att göra sitt eget. Här kommer ett recept på ett te som jag brukar göra när jag detoxar. Det kommer ursprungligen från Vietnam. Jag fick av en vän som bott där under flera år. 

Ingredienser
3 vitlöksklyftor
1 stjälk citrongräs
1 bit ingefära
3 msk grönt te
Vatten

Gör såhär
Pressa ner vitlöksklyftorna i en kastrull. Strimla citrongräset och ingefäran. Lägg i téet och vattnet. Låt puttra i 5-10 minuter. Sila vätskan.

Vid servering
Häll i vätskan så att det täcker ca 2 cm från botten. Häll sedan på hett vatten. Drick under dagen. Drick gärna även varmt vatten under dagen. 


Gör-det-själv-te för den som
detoxar.

4 kommentarer:

31 sa...

Sluta aldrig blogga! Läser din blogg varje dag och får sådan inspiration till förändring. Jag är en 31årig tjej dom känner att väggen börja komma lite för nära, och tar till mig alla tänkbara tips.

Anonym sa...

Instämmer med ovanstående avsändare! Dina blogginlägg är till stor hjälp i min resa mot hälsa och välmående efter att gått in i väggen för 1,5 år sedan! Tack för inspiration!

Jenny sa...

Tack snälla ni!
Uppskattar verkligen era kommentarer.

annak sa...

Apprå på detoxte!
Har du några fler tips om detox, vad det är bra för och kanske om hur du lägger upp det?
Jag vet att det finns en massa tips på internet och så men det är ibland vettigare och roligare att höra från "en verklig människa" :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online