Från utbrändhet till livslust: Att ta hjälp av vårens kraft mot läkning

tisdag 29 mars 2011

Att ta hjälp av vårens kraft mot läkning

Dricker te och avnjuter lite annorlunda tilltugg: basilika, direkt från krukan. Inte bara för att det är bland det bästa man kan äta (färska örter), högkoncentrerad näring och eteriska oljor. Det är grymt gott!

Ta hjälp av kraften i våren
Våren är på gång och jag vill med det här inlägget påminna både mig själv och dig om att det finns en enorm kraft att dra nytta av i den årstid vi går in i nu.

Värmen kommer tillbaka, liksom ljuset och en enorm livskraft runtomkring oss. Det är en självklarhet att våren kommer efter vintern. Samtidigt är det lätt hänt att leva vidare som om det fortfarande var vinter...dvs inomhus, trött och energilös. Ibland har jag upplevt det som om jag vaknar upp först någon gång i juni. Men i år ska jag göra allt för att leva tillsammans med våren. Leva med alla sinnen. Ta mig ut, om det så bara är för en stund.

Spring is nature's way of saying, "Let's party!" ~Robin Williams

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, tack för din beskrivning och påminnelse. Jag kände mig glad att jag i år har förmågan att ta tillvara kraften. För någon dag sedan beskrev jag detta i min blogg:
Äntligen känns det som om vintervilan håller på att klinga av. Visst är det skönt att känna höstens mognad, hög luft och klara färger, kura ihop sig i vintermörkret med tända ljus, sjunka in och ner i sig själv för att smälta allt gott under intensiva vår och sommarmånader.
Just nu känns det inte bara som om våren ger sina första signaler, utan det känns som om den är här, dax att kasta av sig täcket, ge sig ut i friska luften, leka och ha kul tillsammans med familj och vänner. Det den ena inte kommer på kommer den andra på, härligt och spontant.
Njut och ha det gott! Hälsningar Anneli

Anonym sa...

Tack för påminnelsen! Idag har jag verkligen känt här hemma att energin känns stagnerad efter vintern. Vill in med ny energi, både i mig själv och i mitt hem.

Jenny sa...

Annelie!
Tack snälla du för ditt inlägg och för att du delade med dig. Det är något särskilt att vakna upp efter en lång och mörk vinter. Som du säger för det där kalla och mörka med sig något. Efter att ha kurat ihop sig i några månader är det onekligen kraftfullt att uppleva våren. Härligt!
Önskar dig en underbar och skön vår med massor av ljus både inuti och utanpå!

Heligvardag!
Ja, energin går onekligen på sparlåga i slutet av vintern. Det blir skönt att ladda om med värme och ljus. Ladda ljusbatterierna.
Det blir så tydligt hur viktigt ljuset är för oss. Det påverkar hela vårt system både kroppsligt och själsligt. Vi är precis som växterna och djuren...och nu börjar allt vakna till liv. Underbart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online