Från utbrändhet till livslust: Rastlös eller bara rädd?

lördag 26 juli 2014

Rastlös eller bara rädd?

Många av oss vistas i naturen under semestern.
Kanske har naturen en förmåga att tvinga
oss i kontakt med oss själva? 
Det är inte ovanligt att många av oss har problem med avslappning och nedvarvning. Inte sällan är det så att många mår dåligt under semestern. Men hur kan det komma sig att man känner sig stressad när man har alla förutsättningar för att känna sig avslappnad? 

Lyssna och lär: en viktig del av nedvarvning
En viktig del av avslappning och nedvarvning handlar om att lära sig förstå sig själv. Att lära sig förstå vad det är som triggar ett rastlöst sinne. Vad är det som är så skrämmande med tystnad och att lyssna? Vad är det jag är rädd för? Vad är det som gör att jag måste sysselsätta mig för att inte må dåligt? Och vad händer om jag vänder mig mot mina känslor och tankar istället för smartphonen och TV:n? 

"Avslappning är som en blomning, man kan inte tvinga fram den. Du måste förstå hela fenomenet - varför du är så aktiv, varför du är så upptagen av aktivitet, varför du är så besatt av den" Osho

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online