Från utbrändhet till livslust: Raw food-frukost som stärker och renar

torsdag 29 mars 2012

Raw food-frukost som stärker och renar

Jag har under 3 månader bytt ut 5-6 dagar av veckans frukostar med "grön juice" tillverkad i råsaftcentrifugen. Med grön juice menar jag vätskan från grönsaker och frukt.
Delar med mig av detta recept som jag mår helt fantastiskt bra av. Raw food innebär levande föda, dvs levande vitaminer, mineraler och vätska. Något som inte kött eller kokt mat kan stoltsera med.


Kör följande i en råsaftcentrifug (2 port):
  • 1 citron
  • 2 äpplen (eller 1 äpple och en apelsin)
  • 1/2 gurka
  • 1 bit ingefära
  • 2 stjälkar selleri (blekselleri/rotselleri)
  • En näve spenat eller grönkål/savoykål
  • En tesked spirulina
  • En tesked vetegräspulver
  • Lite kallt vatten
Men...klarar man sig verkligen på ett glas juice? Ja, till och med jag (läs blodsockermänniskan) klarar mig bra på ett stort glas grön juice fram till lunch. Anledningen till detta är att juice som denna innehåller näring.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online