Från utbrändhet till livslust: Att hitta sin väg i livet

söndag 7 december 2008

Att hitta sin väg i livet

Du öppnar Aftonbladets söndagsbilaga och läser om det senaste bantningstipset, träningstipset, karriärstipset, mattipset, glädjetipset, sextipset, terapitipset, fin-din-väg-tipset. Du har läst tusentals tips om hur du ska må bättre och finna sig själv. Men har du någonsin lyssnat på ditt inre? Tusen söndagsbilagor kan inte slå den visdom och den kompass som du bär inom dig.

Hur vet man om man är på rätt väg i livet?
Jag tror att svaret är långt mycket enklare än Aftonbladets söndagsbilaga brukar presentera det. Det är väl så att det just är enkelheten i livet som är den svåraste tröskeln att kliva över. Den moderna människans (inklusive jag själv) största problem är att vi tror att vägen till lycka är komplicerad. Den rätta vägen är den väg som ligger inom oss. Om jag är på rätt väg eller inte kan bara mitt inre tala om för mig. Mina känslor är min kompass. Mina tankar mitt roder. Det är bara jag som har makten och kunskapen om det som försigår inom mig. Det är dags att börja lyssna.

"It is only with total humility, and in absolute stillness of mind that we can know what indeed we are". Wei Wu Wei

Follow Your Bliss


/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online