Från utbrändhet till livslust: Det viktigaste du har är kärleken

onsdag 11 mars 2009

Det viktigaste du har är kärleken

Sitter i min fåtölj med en stor kopp te. Ledsen att jag inte har skrivit på länge. Men jag har inte glömt bort er, lovar! Ni har funnits i mina tankar där jag har åkt snöskoter, pimplat, gjort snöänglar och åkt pulka med syskonbarnen. Ja, jag har haft fullt upp den senaste veckan. Har varit hemma i norrbotten hos familjen. Det var ingen resa jag hade planerat långt innan utan bestämde mig för att i sista sekunden boka en biljett och ta ledigt några dagar.

Finns det något viktigare än att följa sitt hjärta även i de små valen? Det tyckte inte jag så jag gick jag raka vägen fram till datorn och bokade en flygbiljett en sen kväll.


Stanna upp och använd dig av ditt medvetande
Ibland är det lätt att glömma bort vad som är viktigt i livet. Vi lever i en värld där rutiner, måsten och krav (både våra egna och andras) gör att det allra enklaste i livet blir komplext och svåråtkomligt. Fastän vi har allt där framför oss, inom oss kan vi inte se. Vi glömmer bort att följa vårt hjärta. Vi prioriterar ner det allra viktigaste omedvetet. Ibland glömmer vi alla bort att det viktigaste vi har här i livet är de vi älskar. Vi springer, springer, springer i det där hjulet. Det märkligaste av allt är att vi själva skapat det hjul vi springer i. Ingen annan kan springa åt mig.
Men det härliga är att det faktiskt går att stanna till. Vi har alla den makten. Det är aldrig försent. Det enda som krävs är vår egen medvetenhet. Medvetenhet i nuet.
Det kräver en viss energiansträngning, men det finns där. Medvetandet.

Det medvetandet hade jag med mig på min lilla resa i norr...och när jag stannade till där mitt ute i den enorma vita vidden kände jag vinden, tystnade och lugnet nå hela vägen in. Hela vägen in i mitt hjärta.




/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online