Från utbrändhet till livslust: Essentiella fettsyror från kokosnötsolja

lördag 4 januari 2014

Essentiella fettsyror från kokosnötsolja


Jag har tidigare skrivit om kokosnötsolja och positiva effekter på hjärnan samt läkning för den som lider av vuxenacne. Men kokosnötsolja tål att skrivas om igen. Det finns flera anledningar att se till att få i sig kokosnötsolja dagligen.

Kokosnötsolja i smoothies
Jag brukar använda kokosnötsolja i mina smoothies. Ett enkelt sätt att få i sig bra fettsyror. Dessutom tycker jag att det ger en mer krämig smak (jag använder inte mjölkprodukter i mina smoothies).

Fler fördelar med (kallpressad, ekologisk) kokosnötsolja

  • Virus och bakteriehämmande
  • Är en antioxidant
  • Bra för personer med låg ämnesomsättning (ex vid sköldkörtelproblem)
  • Energin från kokosnötsolja kan användas direkt i kroppen (i cellerna) och lagras inte.
  • PH-reglerande effekt
  • Kan verka lindrande vid magproblem (bla på grund av sin PH-reglerande effekt).
  • Tål att upphettas (till 180 grader) utan att förlora sina egenskaper
  • Motverkar parasiter i kroppen
  • Kan hjälpa vid besvär med candida (svamp)
  • Kokosnötsolja har egenskaper som balanserar förhållandet mellan omega3 och omega6 fettsyror.
  • Har en sänkande effekt på högt blodtryck.


Dr. Mercola om fördelarna med kokosnötsolja

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...
Det är så inspirerande att läsa.....Tack för alla dina goda inlägg!

Med vänlig hälsning, Petra

Anonym sa...

Var hottar man den oljan?..

Anonym sa...

Var hottar man den oljan?..

Anonym sa...

Var hottar man den oljan?..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online