Från utbrändhet till livslust: Rapport från en månads detox (dag 9)

torsdag 9 januari 2014

Rapport från en månads detox (dag 9)

Dagens juice; juice som bygger upp blodet.

Ingredienser: 2 äpplen, 1 rödbeta, 1 blodgrape,
1 bit ingefära, 4 morötter, 1 apelsin.



Detox 2014, dag 9 (av 31)

Är nu inne på dag 9 av detox 2014. Som jag nämnt förut har jag ju detoxat i smyg i höst/vinter så de symptom som brukar dyka upp lyser i det närmaste med sin frånvaro. Jag har haft ett par dagar då jag kände mig lite trött men det kan lika gärna vara för att jag är småbarnsförälder.

För att låta matsmältningen vila (samt tillföra lättupptagliga antioxidanter och antiinflammatoriska näringsämnen) bytte jag igår ut frukost och lunch mot juice och smoothies. Men efter på eftermiddagen ville kroppen ha fast föda till middag. Så det blev lax i ugn och en stor sallad.


Gårdagen (detoxdag 8) i tidpunkter: 

08:00 - Citronvatten (varmt vatten med citron).
09:30 - Lemon ginger blast (grön juice). Tillskott: Ashwagandha, mineraler, kelp och D-vitamin.
10:45 - Promenad, hade med mig en halvliter blodbyggande juice.
12:30 - Krämig grön smoothie till lunch
15:30 - Paranötter, te och en halv apelsin som lillgossen inte åt upp.
17:30 - Lax med stor sallad, drack varmt vatten till.
19:00 - Äpple med mandelsmör och te till serien "Homeland".
22:00 - Sova!

Relaterade artiklar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online