Från utbrändhet till livslust: Att förändra sitt liv i en mer positiv riktning

torsdag 4 augusti 2011

Att förändra sitt liv i en mer positiv riktning

Idag vill jag påminna mig själv om vikten av att våga drömma. Ja, du läste rätt: drömma. Att i tanken och känslan måla upp en bild av hur livet skulle se ut om det där mest fantastiska inträffade. Men varför ska man egentligen lalla omkring i tanken och tänka tankar som just nu är tillsynes helt orealistiska?

Är en orealistisk tanke detsamma som omöjlig?

Att drömma är att, utan begränsningar, måla upp ett scenario. Kanske en just nu tillsynes fullständigt orealistisk drömbild. En bild av hur mina innersta och största drömmar ser ut och får mig att känna. Ja, kanske verkar det fullständigt meningslöst att drömma om saker som verkar helt omöjliga just nu. Men kämpa emot den där begränsande uppfattningen (för det är just det den är, begränsande). Låt din drömbild bli ett scenario som du skriver ner och beskriver. Föreställ dig att du här och nu kan bestämma dig för vilken sorts person du vill vara, känna och uppleva. Beskriv gärna i detalj. Jumer konkret desto bättre. Att "bli lycklig" är i sig inte ett drömscenario, jag måste beskriva vad det är som gör just mig mig lycklig.


Om jag varit där i tanken är chansen större att jag lyckas med en förändring, än om jag aldrig vidrört mina innersta drömmar.


När man ger sig själv utrymme att tänka fullständigt fritt, helt utan begränsningar om nuvarande livssituation, händer något inuti en. Lägg gärna märke till känslan du har inuti när du målar upp din drömbild.

All lycka och hälsa önskar jag dig!

Video: Path of least resistance


Relaterade länkar:

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online