Från utbrändhet till livslust: Björn Lindeblad bjuder på en livsresa utöver det vanliga

tisdag 21 augusti 2012

Björn Lindeblad bjuder på en livsresa utöver det vanliga

Foto: SR.se
En högavlönad chef med hus i Spanien som sa upp sig och blev Buddhistisk munk i 17 år. Björn Lindeblad sommarpratade den 18 juli i år och bjöd på en livsresa utöver det vanliga.

Människor som reflekterat längs sin livsväg
Jag fascineras av människor som reflekterat över det de mött och varit med om i livet. Det måste inte vara en så tvärskarp livstresa som den Björn Lindeblad gjort. Men visst, han gör ett intressant program som får en att tänka till. Lyssna gärna på Sveriges Radios website. Jag trivs när jag lyssnar på människor som vågar vara sig själva och vågar leva ut den de är, oavsett om det stämmer överens med gängse normer eller inte. 


Vi har alla mycket att lära av den som vågar vara sitt innersta och mest ärliga jag. 

Att vara sitt innersta jag kräver mod
Att vara sitt innersta jag kräver mod. Det kräver mod att våga stå för den man är och vill vara. Att stå för den och det man tycker och tänker. Modet att våga vara sitt ärligaste, bästa och mest genuina kommer i en process. Det finns dock ingen värdighet att vara bättre än någon annan, bara att förbättra sitt jag.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online