Från utbrändhet till livslust: Glutenintolerans och läkning av tarmarna

fredag 1 augusti 2014

Glutenintolerans och läkning av tarmarna

Har du konstaterad glutenintolerans, misstänker att du har glutenintolerans eller har en autoimmun sjukdom? Undrar du om glutenfria produkter är bra för dig med glutenintolerans? I så fall tycker jag att du ska lyssna på nedanstående video. Enormt bra information kring gluten, autoimmuna sjudomar samt hur man läker leaky gut syndrome. 

Vet du inte vad leaky gut syndrome är och har en autoimmun sjukdom tycker jag att du ska lyssna extra noga.




Har du läkt dina tarmar? Vad gjorde du i så fall? Dela gärna med dig.


3 kommentarer:

Fröken Fromage sa...

Jag märker i alla fall att jag mår så mycket bättre när jag inte stoppar i mig gluten-produkter i tid och otid. Ingen svullen mage heller.

Anneli Sjögren sa...

Jag försöker äta glutenfritt så gott det går, men äter lite ris och havre då och då. Tyvärr hemfaller jag åt vetebröd ibland också, men märker inte av någon som helst skillnad mot när jag inte äter vanligt bröd vilket gör det himla svårt att motivera sig att avstå från sånt som innehåller gluten...!
Men hur är det med t ex bovete - det är ju en ört!?! Och chiafrön är väl också en ört? Det innehåller väl i alla fall inte någon form av gluten, eller?

Anneli Sjögren sa...

(Glömde att klicka i att jag vill ha uppföljningskommentarer till mailen...! Men nu har jag gjort det!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online