Från utbrändhet till livslust: God shot för matsmältning och utrensning

tisdag 5 augusti 2014

God shot för matsmältning och utrensning


Vansinnigt god äppelshot. Jag har valt att använda gröna äpplen då de innerhåller ämnen som stimulerar matsmältningen. Gröna äpplen är toppen att juica när man detoxar. De innehåller ett ämne som fungerar som ett naturligt laxermedel. Dessutom hjälper de kroppen att rena blodet. Det i sin tur gör att de som har problem bla med hyn kan märka skillnad.
Gröna äpplen innehåller även vitamin A, B, C och E. 


Ingredienser
1 grönt äpple (Granny Smith)
1/2 citron
1 bit ingefära (ungefär som en tumme)


Kör alltsammans i din råsaftcentrifug. Avnjut!

3 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

MUMS!!! Det låter verkligen supergott!!
När jag juicar har jag en tendens att blanda i alldeles för många olika grönsaker och frukter... "Allt" som är nyttigt slänger jag i typ..! Ska försöka skärpa mig och variera mig mer men med färre ingredienser per gång! :P

Jenny sa...

Hej Anneli!
Tack för din kommentar.
Jag brukar försöka hålla juicerna ganska enkla. Men i början blev det ju så att jag slängde ner allt möjligt, något som resulterade i att juicen smakade skit. :)
Du som har tillgång till goda, ekologiskt hemmaodlade grönsaker äger ju en skatt! Är lite avis måste jag säga :)

Ha en fin dag!
/Jenny

Anneli Sjögren sa...

Ja, jag är lyckligt lottad! ♥
Jag har trots att jag tryckt ner så många olika saker i mina juicer faktiskt lyckat få dem rätt goda, men jag inser ju att de kan bli ännu godare med ett mer avvägt recept...! I'm working on it! :P
Jag är väldigt inspirerad av Jason Vale (Superjuiceme) och alla hans juicer, och hela konceptet av en 28-dagarsjuicefasta... Skulle vilja prova det, men det känns svårt att göra det själv. Det skulle vara såå mycket lättare att göra i grupp, där man hjälps åt och peppar varandra!
Ha en fin dag du med! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online