Från utbrändhet till livslust: Orsaken till stressupplevelsen

fredag 4 september 2015

Orsaken till stressupplevelsen


Stress kan vara väldigt abstrakt. Det kan vara svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör att upplevelsen av stress uppstår. Även om vi kan peka ut en ganska direkt orsak, som exempelvis lite tid att utföra en viss uppgift, så är den verkliga orsaken lite mer djupgående än så. Stress är en process som pågår inom oss. Därför kan en hållbar läkning bara ske just inom oss. 



1 kommentar:

Jennifer sa...

Hjälp! Ligger i soffan och har hela dagen planerat filmmys... Men det GÅR INTE. Oro, kan inte koppla av, hjärnan snurrar likt ett jackpot hjul i Bingolotto. Läser din blogg och konkreta tips men kan inte ta det till mig då fokus nu flyttats till att jag slösar bort min filmkväll i soffan... Är bara 24 år, men mår riktigt dåligt över det här. Alla varningssignaler stämmer även in men jag vet inte vad jag ska börja, eller sluta... Hade vart så skönt att få bolla med någon som känt samma. Mvh Jennifer jenkipenki@live.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online