Från utbrändhet till livslust: Fix you

onsdag 12 november 2008

Fix you

"Varför skjuta upp det till imorron när man kan skjuta upp det till i övermorron?". Ibland lever jag efter den devisen men det brukar sällan fungera speciellt bra. Det slutar med att jag vaknar upp mitt i natten och funderar över det där jag måste fixa. De där ogjorda sakerna multipliceras snabbt och börjar knacka på min dåliga-samvetsdörr under dygnets alla timmar. Så har det varit de senaste veckorna. Jag har haft det körigt, jobbat mycket och har helt enkelt prioriterat ner saker och ting för återhämtning på helgerna. Har valt bort alla "borde-göra"-saker till förmån för min egen hälsa.
Men idag har jag haft en riktig surdegsdag. Jag har tagit itu med alla dom där gamla surdegarna som har stört min nattsömn. Känner mig lätt som en fjäder! Funderar till och med på att dra iväg och tvätta bilen nu när jag ändå är igång. Det ni!

Känner mig lite känslosam efter att ha hittat ett filmklipp på youtube med en av mina favoritlåtar "Fix you" med Coldplay. Men den här versionen sjungs av en gammal och sjuk farbror som har en syrgastub bredvid sig. Det förvandlade mig till en lipsill på några sekunder. Kolla gärna själva:

Young@Heart Sing Coldplay´s, Fix you:




Nu dags för tvättstugan...

/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online