Från utbrändhet till livslust: Livet från den ljusa sidan

söndag 9 november 2008

Livet från den ljusa sidan

I förmiddags gav jag mig ut på en löptur längs vattnet. Sprang under träden och kryssade mellan löven som seglade ner mot marken. Tittade ut över vattnet som speglade den gråmulna himlen och funderade över inlägget jag publicerat innan jag gav mig ut. Kom på en liten tankeövning som jag bara måste publicera:

Föreställ dig detta: Om hela ditt liv var ett dygn och din upplevelse av det motsvarade en tv-kanal; hur mycket sändningstid skulle du ge mjölken du råkade spilla på golvet imorse?

Idag har min sändningstid varit fokuserad på vackra höstfärger, frisk luft och glädje över att teet jag köpte smakade gudomligt! Dags att brygga en kopp till.

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna. - Oscar Wilde


/Din digitala vän

2 kommentarer:

Mia sa...

Fick mig allt en tankeställare av ditt inlägg...
Kram Mia

Jenny sa...

Hej Mia!
Tack för ditt inlägg. Det uppskattas verkligen ska du veta. Hur gick det med tankeställaren? :)

/Din digitala vän

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online