Från utbrändhet till livslust: Att leva livet fullt ut

måndag 26 januari 2009

Att leva livet fullt ut

Detox dag: 26

Inne på sista veckan av detox. Avlämnar en mer detaljerad rapport om vad jag upplevt under den här månaden i slutet av veckan. Men jag kan redan nu konstatera att jag den här gången har finjusterat och lyckats få till ett "detox-recept" som fungerat väldigt för mig. För hur mycket man än läser sig till ett ämne måste man själv känna efter och finjustera så att det fungerar just mig och min livsstil. Sedan tror jag att för varje gång man gör en detox lär man sig mer om sin kropp och själ. Det handlar om att hitta det där som just jag mår bra av. Känslomässigt känns det lite som att bygga ut medvetandet.

Bli medveten för att bli fri
Jag ser medvetandet som en rymd eller ett rum. Om vi har ett medvetande i storleken av en golfboll kommer vi att kunna processa våra tankar, känslor och upplevelser i just storleken av en golfboll. Om vi arbetar med våra medvetanden och för en inre dialog kommer vi att kunna bygga ut medvetandets rymd. Jumer tolerans och acceptans vi har desto större förståelse får vi för oss själva, människor runtomkring oss och situationer vi hamnar i. Det handlar inte om intelligens (vad är det förresten?), det handlar om att leva här och nu. Att inte slösa bort energi på sådant vi inte kan påverka. Det handlar om att att uppleva. Att leva livet fullt ut.


"Stanna hela tiden kvar i ögonblickets vetande, särskilt det vetande som rör ditt inre tillstånd. Om det finns ilska där, så var medveten om att det finns ilska. Om det finns svartsjuka, försvar, en lust att argumentera, ett behov av att ha rätt, ett inre barn som kräver kärlek och uppmärksamhet eller någon annan känslomässig smärta – vad det än är, så var medveten om ögonblickets verklighet och stanna i vetandet" Eckhart Tolle, Lev livet fullt ut i praktiken
/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online