Från utbrändhet till livslust: De som går vilse hittar nya vägar

fredag 23 januari 2009

De som går vilse hittar nya vägar

Detox dag: 23

Idag är det fredag och jag har detoxat i 23 dagar. Jag mår fantastiskt bra. Vågar knappt ta de orden i munnen "jag mår så bra", det känns nästan lite olycksbådande!? Varför är det så egentligen? Varför är det liksom lite lättare att uttala orden "jag mår skit" än "jag mår fantastiskt bra"? Det positiva man upplevt försvinner inte bara för att man upplever något negativt. Vi borde alla uppleva, affirmera och framförallt njuta av allt det positiva vi har.

Inget är förgäves när man satsar på att må bra
Hur som helst; det är INTE förgäves att lägga ner tid och energi på att må bra. En detox är väl investerad tid och energi för att få mångdubbelt tillbaka.
Känner man sig dessutom lite trött, deppig och allmänt obalanserad så är det ett fantastiskt sätt att läka ihop och komma tillbaka. Men oavsett om man väljer att göra en detox eller ej så är det viktigaste ändå att bli medveten. Medveten om sin inre dialog och hur den speglar det man upplever i sitt liv.

Jag har bestämt mig för att om exakt en vecka kommer jag att avsluta min detoxmånad för den här gången. Det blir en dag tidigare än jag tänkt från början. Anledningen är att jag inte bara ett hälsofreak jag är också väldigt, väldigt mat- och vin-intresserad. Det man har i ena vågskålen bör vägas upp av det man har i den andra. Det blir till att njuta av mat, vin och SPA tillsammans med sambon som också har detoxat.

Men även om detoxen avslutas så kommer jag ändå att fortsätta med kosten. Vill göra ett försök att förlänga allt detta så att det blir en naturlig del av min vardag. Även om jag ibland fastnar i en period av stress för både kropp och själ så tror jag ändå att det finns ett tillstånd att nå, ett tillstånd av balans. Det kräver sin lilla övning och ibland går man vilse. Men å andra sidan är det väl så att de som går vilse som hittar nya vägar.

Önskar er alla en vilsam och läkande helg!

/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online