Från utbrändhet till livslust: Vanliga biverkningar vid detox

måndag 2 januari 2012

Vanliga biverkningar vid detox

Detox 2012, dag 2.

Jag är bara inne på dag två men känner redan att min detox startat. På eftermiddagen slog tröttheten till som en slägga. Kände mig plötsligt trött och lite svag i kroppen. Igår klagade sambon att jag luktade träskmark ur munnen, det är måhända inte så kul men då vet man att detoxen startat ;)

Biverkningar när man detoxar
Biverkningar är något man får räkna med när man detoxar. Det är inte ovanligt att man känner sig trött och kanske får huvudvärk, darrighetskänsla eller hungerskänslor (fastän man precis ätit).

Ett bevis på att reningsprocessen satt igång
Biverkningar är ett bevis på att reningsprocessen satt igång. När slaggprodukter börjar röra sig i kroppen och abstinensen efter de vardagliga "gifterna" sätter igång kommer man inte att må toppen. Men oftast handlar det om hanterbara biverkningar som går över ganska snart.

Vanliga biverkningar vid detox
  • Huvudvärk (kaffe)
  • Darrighetskänsla (socker- och kolhydratsabstinens)
  • Hungerkänsla/sug efter något att tugga på trots att man precis ätit (socker- och kolhydratsabstinens)
  • Oroskänsla (koffein, tobak, socker)
  • Hjärtklappning (koffein, tobak, socker)
  • "Tunga ben"
    Känslan av att benen är tunga som stockar är inte ovanligt när man slutar äta snabba kolhydrater och socker. Det kan vara i någon/några dagar innan det går över.
  • Dålig andedräkt
    När mag- och tarmsystemet kommer igång på riktigt är det vanligt att man luktar gammal gubbe ur munnen. Men misströsta icke, nu är slaggprodukter och gifter i rörelse.
Obs! Överdriv aldrig din detox. Om du är orolig för dina biverkningar eller mår alltför dåligt, ta kontakt med läkare.

4 kommentarer:

Bellis sa...

Hej!
Jag blev jätteglad av att hitta din blogg idag. Började precis som du på en detox 1/1, men jag är långt ifrån lika rutinerad som du. Kommer säkerligen att titta in nu och då för tips och idéer.
Tack!
/Anna

Jenny sa...

Hej Bellis!
Tack snälla för att du tog dig tid och lämnade ett inlägg.
Spännande att höra att du detoxar. Är det första gången? Har du några planer på hur länge du ska hålla på?
Vore spännande att följa dig. Kan man göra det på din blogg?

Önskar dig lycka till!

Bellis sa...

Hej!
Tack för lyckönskningen, den kan jag behöva. :) Det är första gången jag detoxar. Jag tänkte hålla på januari ut. När jag läser på din blogg inser jag att jag kanske borde förberett mig bättre, men jag tar det som det kommer.
Jag tror inte att jag kommer blogga så speciellt mycket om detoxen, det känns som ett stressmoment just nu. Men man vet aldrig. Annars kommer jag nog in och kommenterar lite på din blogg.

Ha det gott!
/Anna

Bektesh Jehona Sjostrom sa...

Sedan 1 mars 2019 var mitt kärleksförhållande stort kärleksfullt och förtroende, strax efter det att Covid-19 hade gått ut har min make varit så hemsk, det finns ingen öppenhet och sanning i äktenskapet från min kärlekspartner som lurar och ser några andra kvinnor där ute, jag älskade honom så kära och jag vill att han ska älska mig på samma sätt, men han fortsätter att fuska, han är inte konsekvent och tar ansvar som mannen i hemmet, inget barnstöd, vi har två barn tillsammans, Jane och Terry är så härliga barn, de frågar mig hela tiden när kommer pappa att återvända hem, jag måste övertyga dem om att deras far gudar ett jobb i västra länder och de har velat se sin far igen, jag försökte alla mina möjligt bäst att söka hjälp för att få honom hem, min man lämnade hemmet för cirka 11 månader sedan, inga textmeddelanden och inga telefonsamtal från honom och han blockerade mig, jag kan inte kontakta honom igen, jag trodde aldrig på kärlek stava med ljus ljus och andra material kan b ring tillbaka min man hemma, tills min mycket goda vän introducerade mig för en stor man som heter Dr.Oduduwa kärlek stavkanal, jag kontaktade honom och inom några minuter fick jag svar och han berättade för mig allt som krävs och procedur att ta del i kärlek stavning framgångsrikt. Jag följde noggrant alla hans instruktioner och vägledning under bönprocessen för förtrollning av kärlek. det var enkelt och enkelt att förstå snabba svar är säkra. inom några timmar är det gjort och jag fick ett telefonsamtal från min kärleksman som har så länge inte kunde ringa mig på telefon och han ringde mig direkt omedelbart efter att all kärlek stavaktivering är framgångsrik. detta kan hända med någon om du tror att prova idag. Jag är väldigt nöjd med min familj tillsammans eftersom jag gör alla åtgärder för att få honom tillbaka. Jag älskar min man så mycket, jag var redo att göra allt mänskligt möjligt för att få honom tillbaka till mig. vi har båda framtiden tillsammans och jag kan inte släppa honom. Idag är jag väldigt glad att jag har honom mycket nära mig just nu med mer kärlek och förtroende för vårt kärleksförhållande mer än någonsin tidigare. Allt tack till Dr.oduduwa kärlekstempel för brådskande lösning för att få tillbaka ex kärlekspartner. han hjälper dig att lära dig och utveckla bättre sätt att hantera de frågor som står i vägen för dina kärlekslivsmål.
kommunicera e-postmeddelande till Dr.Oduduwa nu dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online