Från utbrändhet till livslust: Att skapa lugn och bli klarare i tanken

måndag 21 januari 2013

Att skapa lugn och bli klarare i tanken




Detox 2013, dag 20 och 21
Kraften har mer och mer återvänt till kroppen. Känner mig inte längre matt och tung i benen/kroppen när jag tränar. Igår tog jag en promenad med barnvagnen och maxade en brant backe i snömodden utan större problem. För 2 veckor sedan orkade jag knappt baxa upp mig själv uppför backen när socker- och kolhydratsabstinensen satt in. 

Lagrade slaggprodukter påverkar vårt sinne
Har ägnat mer tid åt yoga och meditation än jag normalt sett gör. Märker stor skillnad i hur jag mår inuti. Känner mig just nu mer balanserad och lugn inuti. Är på något sätt mer klar i tanken. Troligen hänger detta även ihop med att "ama", dvs slaggprodukter som är lagrade i kroppen, lossnar och fraktas ut. Gifter och slaggprodukter som lagras i kroppen sägs inte bara ge symptom som grötig känsla i huvet (cloudy thoughts) men även acne, migrän/huvudvärk, muskelvärk och hudutslag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online