Från utbrändhet till livslust: Att våga förändras

måndag 3 januari 2011

Att våga förändras

”Det här är mitt liv just nu” brukar en klok och nära person säga ibland när livet kanske inte känns toppen.

Jag älskar de orden: ”det här är mitt liv just nu”. De skänker mig en sorts lugn. De skänker mig ett lugn i tanken på att var jag än befinner mig i livet, vad som än händer, så kan allting förändras. Inte ens den jävligaste skitsituationen (pardon my French) är permanent.

Jag har makten att förändra mitt liv
Jag kan visserligen inte påverka allt som sker i livet – det kan inträffa tråkiga saker – men jag har makten att förändra mitt liv från här och nu. Oavsett vilket läge jag befinner mig i har jag makten att påverka mitt liv i den riktning jag vill. Om jag vågar har jag allt vinna.

"Our only security is our ability to change". ~John Lilly

3 kommentarer:

Caja: sa...

Jag vill också våga.....

Jag har gjort en fin budskapstavla med orden: Gör som havet-våga! Vackra ord men svåra att leva upp till. Men en gång ska även jag våga!

Må väl/caja

Jenny sa...

Hej där min vän!
Budskapstalva låter intressant. Lägger du upp budskap som du vill påminna dig själv om? Eller är det önskningar och drömmar du vill lyckas med?

Önskar dig den finaste av kvällar!

Ylva Maria sa...

en väldigt nära vän till mig sitter i fängelse för grova brott, och han säger samma sak. så här är livet just nu. det är så här det är bra, just nu. <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online