Från utbrändhet till livslust: Att tanka energi av solen - D-vitamin

måndag 10 januari 2011

Att tanka energi av solen - D-vitamin

Detox, dag 10.

Idag har jag haft fantastisk energi. Efter att ha varit jättetrött och liksom grötig i huvudet i flera dagar vände energikurvan uppåt igår eftermiddag. Sedan dess har jag fått mer och mer energi. Tankarna är klara och jag känner hur livskraften spirar i mig. Jag är inte framme helt ännu men något är på gång.

Avvänjning av "the evil carbs" (socker, vitt mjöl, pasta, ris etc) kan ta några dagar men det är värt varje sekund.

Depression eller d-vitaminbrist?
Det känns som om någon har planterat ett frö av livslust och livskraft i mig och nu spirar det som en växt i vårsolen. På tal om sol så var den framme och visade sig idag. Jag passade på att ta en kort promenad på lunchen. Ljuset är så enormt viktigt för kropp och själ (läs gärna tidigare inlägg om ljus och D-vitamin). D-vitaminbrist (som bildas av solens strålar på huden) kan ge riktigt jobbiga symptom som depression och värk i muskler och leder.

"Though the sun is gone, I have a light". Kurt Cobain

Frukost: Ekologisk yoghurt, frön och ett par matskedar havre.
Lunch: Linsgryta (belugalinser) och liten sallad.
Middag: Örtkryddad torskfilé med broccoli och quinoa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt fantastisk blogg! Och alla goa recept på mat och smoothies och allt annat... Alla tänkvärda saker du skriver om kropp och själ ger sådan otrolig inspiration!
Massor av hjärtevarma kramar till dig! /Edit

Jenny sa...

Tack snälla Edit!
Du anar inte vad jag uppskattar ditt inlägg. Tack för att DU inspirerar mig! Kram tillbaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online