Från utbrändhet till livslust: Meditation för inre lugn

tisdag 29 juni 2010

Meditation för inre lugn

Jag jobbar de sista dagarna innan semestern. Det blir långa och stressiga dagar. Jag vill med det här inlägget påminna mig själv om att se vad som är egentligen är viktigast.

Just idag vill jag påminna mig själv om att mina sinnen är mina verktyg. Till och med mina känslor är mina verktyg. Genom att lära mig betrakta det som mina sinnen och känslor gör mig uppmärksam på kan jag bli mer medveten. Genom medvetenhet om vad som försigår i mitt inre kan jag finna harmoni. Harmoni är det lugn som uppstår när jag slutar kämpa emot det som mina känslor, sinnen och tankar sänder mig.


Jag är en betraktare till och med av mig själv. Jag har både ansvaret och makten att påverka mitt liv i den riktning jag vill. Allt jag behöver göra är att lyssna med ett öppet sinne.

Ett lugnt inre störs inte av yttre omständigheter.



3 kommentarer:

Katja Kristoferson sa...

Vilken underbar blogg! Har skummat igenom, fastnat länge i en del och känner mig peppad och stärkt! Tack!
/Katja

Anonym sa...

Tänkvärt.

Jenny sa...

Hej Kajsa!
Tack snälla för ditt inlägg. Det gör mig verkligen glad!

Fighter!
Tack för att du tog dig tid och lämnade en kommentar. :)

Önskar er båda en härlig dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online