Från utbrändhet till livslust: Att minska görandet och öka på varandet är nyckeln till läkning!

torsdag 11 oktober 2018

Att minska görandet och öka på varandet är nyckeln till läkning!


Du är en av flera tusen personer som kommer läsa det här inlägget. Några av mina artiklar har lästs av över 200 000 personer. Det är såklart en del i mig som gläds åt det samtidigt som det också finns en del i mig som känner en sorg. Stressrelaterade åkommor ökar stadigt och förmodligen är du en av många som kommit via Google genom en sökfras som skvallrar om ett lidande...

Att vara så utmattad att man inte orkar med sin vardag...
Du är kanske en av de som upplever sig vara så utmattad att du inte orkar med din vardag...och desperat försöker hitta egna lösningar då du inte upplever dig fått den hjälp du behöver. Långvarig stress är långt ifrån ovanligt. Många lever på gränsen till kollaps. Andra kollapsar.
Utbrändhet är demokratiskt. Det drabbar människor i alla samhällsklasser...även om många yrken, som tex inom vården, är överrepresenterade. 



Att kapitulera för att hitta en ny väg framåt...
Den här artikeln skulle jag vilja tillägna förmågan att kapitulera...missförstå mig rätt. Jag menar inte att man ska ge upp...eller jo, lite. Låt mig förklara...

Att minska görandet och öka på varandet 
Att vara stressad är att leva med ett aktivt huvud...tankar och känslor som snurrar. De allra flesta av oss är så upptagna med görandet att vi inte har förmågan att vara i varandet. Det är kanske också så att den som är utmattad börjar skissa på en att-göra-lista för att må bättre ;-) ...så länge den där att-göra-listan handlar mest om saker som gör att man är i varandet så är allt fint. Min absoluta övertygelse är att det är där läkningen (och så mycket mer än det börjar). 


Vågar du vara vara kantstött och vingklippt?
Det krävs mod att våga vara vingklippt och kantstött. Att acceptera läget. Att stanna upp. Att sluta mata sinnet med intryck (i någon sorts försök att fly) och istället låta allt komma, precis så som det är just här och nu. Som tårar, som känslor, som trötthet - på det sätt som är, just nu.
Är man svårt utmattad eller utbränd har man förmodligen inte lyssnat på eller agerat utifrån sitt djupare jag på väldigt länge. 

Att kapitulera sina gamla föreställningar...
Att kapitulera det som är här och nu är inte att ge upp. Att kapitulera är inte ett tecken på att man förlorat (tvärtom)...det är bara det att man slutar kämpa med sina gamla föreställningar och istället vågar vara i det som är...och hitta en ny väg framåt. För det är inte troligen inte tillbaka man vill gå när man är utbränd eller genomgår en kris...det är framåt.

Att stilla sinnet för att nå sitt inre djup
Det här är mitt liv just nu. Just nu. Inte för alltid, det handlar om just nu. 
Och vad händer när man vågar utöva varandet istället för görandet? Vad händer när jag stillar de tankar och känslor som kanske i årtionden rivit upp mitt hav så pass att jag aldrig har fått uppleva mitt eget djup? 

Inom varje människa bor en källa och ett djup som vi alla förtjänar att få uppleva under vår livstid. Att vara utbränd och utmattad är inte att vara svag. Det är paradoxalt nog först när vi finner mod nog att bemöta vår egen sårbarhet som vi också kan uppleva vår allra största styrka.


💫


12 kommentarer:

Allison Howarts sa...

Jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i flera år bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag Han med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller vad är han på +2348069032895
1) Förälskelse Spells (2) Förlorade Love Spells (3) Skilsmässa Spells (4) Marriage Spells (5) Bindande Stava. (6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskelse (8) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning (9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
ogagakunta@gmail.com

Jeanette S sa...

Åh hittade ett inlägg nu om din läkning av sköldkörteln. Ska verkligen prova, nu fick jag hopp💜

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare.
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

merly sa...

Är här för att vittna om vad denna stora stava har gjort för mig. Jag tror aldrig på pole gjutning, tills när jag blev frestad att prova det. Jag och min man har haft många problem att bo tillsammans, han kommer inte alltid göra mig lycklig för att han har blivit kär i en annan dam utanför vårt äktenskap. Jag försökte mitt bästa för att se till att min man lämnar den här kvinnan, men ju mer jag pratar med honom Ju mer han gör mig ledsen, så min äktenskap föll i skilsmässa för att han ger mig mer uppmärksamhet. Så med all denna smärta och ångest bestämde jag mig för att kontakta denna stavningskastare för att se om saker kan träna mellan mig och min man igen. denna spell DR PEACE berättade för mig att min man verkligen är i ett stort pass, att han har varit en charmig magi, så han berättade för mig att han skulle göra allt som vanligt igen. han fortsatte och kastade stavningen för mig efter 3 dagar stavning min man stavade helt förändrats han kom be om ursäkt för att säga hur han behandlade mig att han inte själv, jag tackar verkligen DR PEACE för att få min man tillbaka till mig jag vill ha dig alla att kontakta honom för dem som har några problem i samband med äktenskaps- och förhållandeproblemen, kommer han att lösa det för dig. Dess e-postadress är här: doctorpeacetemple@gmail.com
och hans WhatsApp: +2348059073851

1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) kärleksspel
(3) Du vill bli befordrad på kontoret.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
(7) Du vill knyta din make för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Om du inte kan träffa din partner.
(10) om du vill stoppa din skilsmässa.
(11) om du vill skilja dig från din make.
(12) om du vill ha dina förfrågningar.
(13) Graviditet stavar att tänka på barnet
(14) Garanti Du vinner störande rättsfall och skilsmässa oavsett scenen
(15) Avbryt ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
igen e-postadressen är doctorpeacetemple@gmail.com. kontakta honom omgående
WhatsApp: +2348059073851

Vad du än vill, kommer du att få det från Dr. PEACE Kontakta bara honom och förklara ditt problem för honom och bli löst.

lilian nikky sa...

Mitt namn är Lilian N. Detta är en mycket glad dag i mitt liv på grund av den hjälp som Dr.saguru har givit mig genom att hjälpa mig att få min ex-man tillbaka med sin magiska och kärleksspell. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter skilsmässa men när jag kom över Drsaguru email på internet om hur han har hjälpt så många människor att få sina ex tillbaka och hjälpa till att åtgärda relationen. och få människor att vara lyckliga i sitt förhållande. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning berättade han för mig att han hjälper mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara hos mig och kan inte göra någonting utan min dag. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap, vilken stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på internet eftersom Dr.saguru verkligen är en riktig stavning. BEHÖVER DU HJÄLP KONTAKT LÄKARE SAGURU NU VIA E-POST: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och får dig att känna dig lycklig i din relation.och hans också perfekt i
1 LOVE SPELL
2 WIN EX BACK
3 FRUKTER AV WOMBEN
4 PROMOTION SPELL
5 SKYDDSPEL
6 BUSINESS SPELL
7 bra jobbspel
8 LOTTERY SPELL och CASE CASE SPELL.

Allison Howarts sa...

Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskad älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
ogagakunta@gmail.com

Andersson Jesica sa...

Good-day friends, I'm Laura a Medical Nurse by profession, 45 years of age, living from Lund-Sweden. I appreciate the blog Admin with the nice news articles on the blog out here, i want you all to patiently read through my personal relationship true life testimony how i got back my ex love partner, i positively believe my story will help someone reading right now to find instant solution result in restoring back true love and trust in broken marriage and recover lost love relationship within 2 days. After being in relationship with Abeg Erick my husband four years, he broke up with me, I did everything humanly possible to bring him back to love me, but everything i did was in vain, I wanted him back so much because of the true love i feeling for him, I asked him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to my colleague at work, she is a good friend, she advised I should rather contact a love spelling caster that can help me to spell it back, but I am the type of person who never thought love spell portion existed or work, I had no choice but to try it, I send mail message to Dr.Oduduwa from afrikana nation with great powers to restore back lost love partner, I got a reply mail from the spelling channel and he told me that he can help me bring back my husband back home within few days, i never truly believed but rather i gave it a try, he said it was no problem that everything will be fine before three days, that my ex will come back home within three days love spelling prayers, he threw the Love spelling portion into air and surprisingly the second day it was around 6.00AM. My ex love partner called me on my mobile phone, I was so surprised that I answered the Phone call and all he said was that he was so sorry for everything that happened that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy, i forgive him, we talk on phone for long and nicely, he promise to be returning back home the following day, behold he came home last night. Myself and our two kids are happily living together with much love more than ever before. Love magic spell portion is real, truly exist and working. I used this medium to say a big thanks to Dr.Oduduwa for his great powers of love spelling channel. the love spelling procedure is simple and easy to following simple instruction on how to make the prayers at your own home all by yourself with dirrections from Oduduwa the great man email him today for quick and urgent solution to restore back love and trust in marriage or love relationship (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

Anonymous sa...

Jag är ledsen för att sätta detta på nätet men jag kommer att behöva av den här världens toppspellare som tog tillbaka min pojkvän som lämnade mig under de senaste 1 åren, jag träffade så småningom den här mannen på en bloggplats som skickades av en av kunden för hjälp, Jag förklarade allt för honom och han berättade för mig om en stavningskastare som han hade hört talas om och han gav mig en e-postadress för att skriva till stavningskramen för att berätta för mina problem. På bara 14 dagar var min pojkvän tillbaka till mig. Jag vill bara säga tack till den här sanningsenliga och uppriktiga stavningskastern, herre, allt du sa, har skett och tack sir. Vänligen vill jag berätta för alla som letar efter någon lösning på problemet, jag rekommenderar dig att vänligen kontakta denna växtbaserade stavfyllare, han är riktig, han är kraftfull och oavsett vilken örtmedicin och örtstavning aster säger är vad som kommer att hända, eftersom alla vad stavningskastern berättade för mig kom. Du kan vänligen kontakta honom på: hans e-postadress är gethelp05@gmail.com ring Vad är App nr +2348147400259

cancerbehandling
diabetesbehandling
ringande öra
herpes botemedel
vårdar botemedel
HPV botemedel
HIV-behandling
och lösa ditt problem.

Oscar sa...

Jag menade en vän som ledde mig till att stava caster som heter Dr Ilekhojie online som hjälper människor att lösa sitt förhållande och äktenskapsproblem. Jag var verkligen skeptisk innan jag skrev till honom och han berättade att jag inte skulle oroa mig för någonting, att jag skulle ge honom en dag för att han skulle stava för mig och efter 2 dagar blev jag verkligen förvånad över att min ex ringde mig och började be om Jag ska ta henne tillbaka. Det var så min ex kom tillbaka till mig och hon tänker inte längre på andra människor, men jag och jag är ensam och glad att mina pengar inte slösades bort.
Skriv dokumentet på gethelp05@gmail.com eller whatsapp +2348147400259
Jag är ett vittnesbörd tror det inte. Jag har gjort min del genom att passa ut den här informationen till människor utanför att ha kärleksproblem och äktenskapliga problem.

Vlasta Parkanová sa...

Den som läser detta vittnesmål idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt. Jag heter Göran Jörgen och är från stockholm, men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en vacker fru. Något hemskt hände med min familj, jag tappade jobbet och min fru lämnade mitt hus eftersom jag inte kunde ta hand om mig själv och familjen. henne och mina barn vid den tidpunkten. Jag lyckades i nio år, ingen fru stödde mig för att ta hand om barnen. Jag försöker skicka ett testmeddelande till min fru men hon hindrar mig från att prata med henne. Jag försöker prata med hennes vän och hennes familj men jag vet fortfarande att någon kan hjälpa mig och jag har skickat begäran senare till så många företag, men ändå ring inte mig, förrän en trogen dag kommer att jag aldrig kommer att glömma i mitt liv . När jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter och han berättade för mig om en bra man som hjälpte honom att få ett bra jobb på Coca cola-företaget och han berättade för mig att det var en caster-charm, men jag är en person som aldrig tror på trollformler, men jag bestämde mig för att prova och Drosagiede instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra i dessa tre dagar av lunchen. Jag följer alla anvisningar och gör vad han bad mig göra bra. Drosagiede se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter det underbara arbetet Drosagiede. Min fru ringer till mig med ett okänt nummer och ber om ursäkt och hon sa till mig att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru kommer hem. Och efter två dagar ett företag som jag har skickat mitt tackbrev kallat, nu är jag den föredömliga företagschefen här i USA. Jag rekommenderar att om du har några problem skickar du ett meddelande till detta e-postmeddelande: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 och du kommer att få det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas bort från dig. Jag önskar dig det bästa.

Anneli Jäätteenmäki sa...

Mitt namn är Gunilla Hägglund, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stavskärare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller så flyttade din man till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
eller viber +2349014523836

Lava Showan sa...

Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan dig. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.oduduwa lunsjat en magisk kärleks-spell, ringde min man mig på mobiltelefon för att be om ursäkt och han återvände hem.
Tack så mycket till Oduduwa för att jag tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är för alltid förälskade nu mer än någonsin tidigare, kärlek stavdelar fungerar riktigt snabbt.
(dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) Detta är Dr.Oduduwas personliga kontaktadress, jag rekommenderar starkt att du kan kontakta honom för lösning på äktenskapsproblem som; om du vill avbryta skilsmässdomstolsförfaranden, Love-spell för att locka till ny kärlek, Stava för att föra tillbaka din ex pojkvän inom 48 timmar ... 100% möjligt Oduduwa Magic-Love spell ställde tillbaka min man hemma inom 2 dagar efter att stava lunchaktivering .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online