Från utbrändhet till livslust: Låt mig presentera lillebror!

måndag 3 augusti 2015

Låt mig presentera lillebror!

En högt efterlängtad liten person som föddes i juni. På en blogg om stress tänker jag inte förklara mina glesa blogginlägg senaste månaderna dessmer.

Lillebror 
Den mäktiga stunden
Många av oss jobbar med att bli mer medvetna i nuet i vardagen. Något som jag reflekterat över är det mäktiga i stunden när något stort inträffar i livet. När den stora stunden inträffar öppnar vi oss för att ta in allt. Automatiskt. Vi låter alla våra sinnen fokuseras i nuet. En följd av det är att vi minns stunden så tydligt i resten av våra liv. Ögonblicket då ett barn lämnar livmodern. Känslan, ljuden, orden, bilden. Det förlösande skriket. Lättnaden. Kärleken. 



Jag skriver det här inlägget med ena handen samtidigt som jag ammar. Därför får jag lov att återkomma om historien kring hypotyreos och graviditet! 

Låt sommaren och naturen få dig att komma i kontakt med ditt djupaste jag!


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till lillebror.
Jag vill gärna höra mer om hypotyreos och graviditet ❤️
Kramar
Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online