Från utbrändhet till livslust: Bastubad för själen

onsdag 18 februari 2009

Bastubad för själen

Ikväll åkte jag iväg till gymet efter jobbet. Just ikväll kändes det som om jag var superstark. Det kändes som om krafterna aldrig tog slut, min kropp orkade precis hur mycket som helst. En superhärlig känsla! Det är ju inte varje dag man känner sig superstark så jag sitter här och känner mig nöjd.

Bastu för lugn
Efter passet badade jag bastu, vilket är något av det bästa jag vet. Bastu är helt klart underskattat. Jag får ofta hela bastun för mig själv eftersom få andra verkar ha upptäckt storheten (?) av ett bastubad. Bastu är ett utmärkt verktyg för välbefinnandet. Det gör en inte bara otroligt ren, man blir avslappnad och lugn också. Man får bättre hy och hjälper dessutom kroppen att rensa ut gifter. Att man sover extra gott efter ett bastubad är en trevlig bonus.


"It is better to travel well than to arrive" - Buddha


Önskar er alla en fantastisk resten-av-veckan!




/Din digitala vän

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh så underbart att ha varit superstark! det var jag förra veckan. nu har jag däremot torrhosta, rinnande näsa och stel nacke. jag dricker yogite och myser med stora sjalar. kram!

Jenny sa...

Hallå där!
Igår stark, idag träningsvärk :)
Idag myser jag också med yogite och filtar. Det blir en lugn kväll.
Hoppas att din förkylning går över snart! Krya på dig.
Kram!

Anonym sa...

Hej hej... själv har jag varit svag och fått en vänidag. En som jag var rädd för och som sen masserade min rygg och förstod mej.
Kram o tack för dina ord

Jenny sa...

Botanosofi/maria!
Hej där! Hur går det för dig? Låter som en vänlig själ som tog hand om din rygg. :)
Hoppas att allt är bra med dig!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online