Från utbrändhet till livslust: Fruktdrink fylld med näring

tisdag 30 april 2013

Fruktdrink fylld med näring


Kanske världens godaste fruktdrink.

En vintertrött kropp mår bra av att få i sig frukt och grönt. Efter månader i mörker behöver lider vi brist på solljus. Att visas ute är givetvis ett sätt att tanka ljus och d-vitamin. Men att se till att få i sig mycket grönsaker och frukt, är ett kraftfullt sätt att ladda kroppen med näring.

Här kommer receptet på en av de absolut godaste fruktdrinkarna du kan ge dig själv. Receptet hittade jag i en juicebar i Sao Paulo, Brasilien för ett år sedan.

Ingredienser:
2 apelsiner
1 näve mynta
1 mango eller 1/2 paket fryst mango

Gör såhär:
Pressa apelsinerna i en citruspress. Häll ner juicen i en mixer. Lägg i mynta och mango och kör. Herregud vad du kommer att njuta av den här drinken!

Apelsiner, mango och mynta.
Enkelt och ljuvligt gott!


1 kommentar:

Bea sa...

Den ska jag testa idag, tack för receptet!

Min råsaftcentrifug har verkligen förändrat mitt liv, jag förstår inte hur jag klarade mig utan den i alla år! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online