Från utbrändhet till livslust: What the cell is going on?

måndag 10 mars 2014

What the cell is going on?


Oavsett om jag ska läka ett fysiskt eller mentalt tillstånd så kommer min läkning alltid att vara både fysisk och mental (kroppslig och själslig). Troligtvis skulle inte min doktor hålla med mig om det. Men det är min absoluta övertygelse.

Att förnya sig själv på cellnivå
Vi mår som våra celler mår. Allt vi äter, gör, upplever och utsätts för påverkar oss på cellnivå. Energinivån i våra kroppar regleras på cellnivå. Vi avgiftas och förnyas på cellnivå. Det sägs att det tar ungefär 3 månader för levern att förnya alla celler. Det finns med andra ord för det mesta hopp att läka gamla synder. Kroppen har en fantastisk kraft och ger vi den möjlighet med rätt byggstenar (näring) och avgiftning kan vi förnya oss själva. 

Och vilken tid på året är bättre för att förnya sig själv än våren?

Video: What the cell is going on

1 kommentar:

MAgnus sa...

Jag delar din uppfattning att mycket händer på cellnivå. Det är spännande och ett stort område som ligger till grund för mycket som vi inte riktigt förstår

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online