Från utbrändhet till livslust: Att fylla depåerna av ljus efter vintermörkret

lördag 4 april 2009

Att fylla depåerna av ljus efter vintermörkret

Idag skiner solen med varma strålar på nykläckt mark och vinterbleka ansikten. Jag har tillbringat eftermiddagen på en liten uteservering med grekisk mat och grönt te...och sol.

Varje år går min kropp in i chock över hur härlig våren verkligen är. Det är som om både kropp och själ glömt bort, tappat minnet efter alla de långa vintermånaderna. Jag är blek och vintertrött men för varje minut som går i solen känner jag hur ljuset absorberas av min kropp.

Ljus är kroppsligt och själsligt bränsle och nu är det dags att fylla på depåerna efter vintern.

Jag önskar er alla som läser detta möjligheten att ta vara på stunden, att leva och uppleva den. Låt kropp och själ minnas varje dag den här våren!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online