Från utbrändhet till livslust: Mindfulness - att vara medveten i nuet för att må bra

söndag 25 oktober 2009

Mindfulness - att vara medveten i nuet för att må bra

There is no way to happiness, happiness is the way.” ~ Thich Nhat Hanh

Jag måste först vara medveten om var jag befinner mig för att kunna ta mig till ett specifikt mål. Förståelse och kunskap om vad som försigår inuti mig själv när jag bemöter omvärlden är en nödvändighet för att kunna förändra och förbättra mitt sätt att leva. Jag tror att medvetenhet är vägen till utveckling och beständiga förändringar. Varesig det handlar om att uppnå sina drömmars mål eller helt enkelt att må riktigt bra.

Ram Dass interviews Thicht Nhat Hanh:

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online