Från utbrändhet till livslust: Att komma tillbaka...

onsdag 1 oktober 2008

Att komma tillbaka...


Det här är ett experiment som startar nu.

För 8 år sedan gick jag in i väggen. Det tog mig över ett år att komma tillbaka.
Eftersom jag upplever det som att man nästan alltid fokuserar på själva utbrändheten som fenomen har jag nu bestämt mig för att istället fokusera på resan tillbaka. Det är därför jag har startat den här bloggen. För resan tillbaka är en fantastisk erfarenhet. Vägen tillbaka från träsket är till och med så intressant och utvecklande att jag aldrig någonsin skulle vilja byta ut mina minnen av utbrändheten. Det tål att sägas igen: kris betyder utveckling!

Vet vet, kanske finns det fler därute som känner som jag (eller vill dela med sig av sin version)?
Välkomna!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!

Har lämnat ett svar på din kommentar i min blogg :)!

Catarina sa...

jag var tvungen att nypa mig i armen när jag häpet surfade runt på din blogg! Precis vad jag så länge saknat o längtat efter!! o så fint o klokt o bra du skriver! verklien inspirerande o ödmjukt! jag håller helt med dig om att det så lätt blir eländesbeskrivningar o att man så lätt hittar info o berättelser om hur man blev sjuk o hur det är att vara sjuk i "utbrändhet" men det finns så lite skrivet om vad som händer sen!! när man kommer ut på andra sidan som en ny person fast i sitt gamla liv - en inte helt angenäm upplevelse! när man skalat bort sin stress så gott det går o ska lära sig att leva mitt bland andra människor som är superstressade... jätteintressant att läsa din blogg! för det som du skrev nånstans att det är början på en ny resa, en ny möjlighet o att det kan bli något bra av detta tror jag oxå på o det är viktigt att lyfta fram! Kommer att följa din blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online