Från utbrändhet till livslust: Meditation - öppna dörren till ditt inre

lördag 25 oktober 2008

Meditation - öppna dörren till ditt inre

Det är sällan vi ifrågasätter det faktum att vi tvättar oss. Att ta en dusch är lika naturligt och viktigt som att äta eller sova. Men hur ofta tänker vi på hur vi vårdar vårt eget medvetande?

Meditation
Att meditera är att rena medvetandet (läs gärna tidigare inlägg om meditation). Man skulle kunna säga att det är som att ta en "inre dusch". Välbehövligt efter alla de aktiviteter som pågår därinne. Tänk på alla de tankar, känslor och all information som hela tiden processas. Kanske dags att ta in "bilen på service"?
För mig är meditation eller meditativ aktivitet (löpning, promenader, yoga) enormt viktigt för mitt välbefinnande. Jag mår så himla bra av att vårda själen, inte bara kroppen.
Efter att ha haft en väldigt hektiskt period med endel resande, massor av jobb, stress och andra aktiviteter är det dags för mig att planera in en "lugn och ro"-period. Jag känner att mitt inre har varit överhettat och har gått på högvarv under en period nu. Dags att dra i handbromsen och ägna sig åt själen en stund.


Film om meditation:



/Din digitala vän

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online