Från utbrändhet till livslust: Att ta ansvar för sina känslor

tisdag 18 november 2008

Att ta ansvar för sina känslor

Allt jag upplever börjar med en tanke. Mina tankar styrs av mig. Det jag upplever har jag själv tillåtit mig att uppleva. Jag har makten att själv förändra mina tankar och därmed också de känslor som tankarna följs av.

Lycka kommer inte utifrån, det kommer inifrån mig själv.
Mina möjligheter att uppleva harmoni, lycka och frid är ett val som jag kan påverka.

Mina tankar om människorna jag möter är ett meddelande till mig själv.
Om jag är hård mot andra är jag också hård mot mig själv.
Jag kan välja hur jag upplever andra människor och också mig själv.

Det är mina tankar om det jag upplever som styr mina känslor.
Om jag förändrar mina tankar förändras också mina känslor.
Bara jag har ansvar för mina känslor.

Jag är den som skapar mina tankar.
Ingen annan än jag kan göra mig lycklig.
Jag själv har makten att uppleva lycka.

Allt finns inom mig.

/Din digitala vän

Matthieu Ricard: Habits of happiness

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online