Från utbrändhet till livslust: Att ta tillbaka det stulna ögonblicket

tisdag 26 mars 2013

Att ta tillbaka det stulna ögonblicket


Yoga för medvetenhetsträning? 
Idag vill jag påminna mig själv om att stjäla tillbaka alla de ögonblick som går åt till att fundera över saker jag inte kan eller ska lösa eller påverka.

Medvetenhet för att läka stress och utvecklas
Jag vill också påminna mig själv om att alla ögonblick som jag lägger på att utöva medvetenhet i nuet (meditation, yoga, mindfulness etc.) läker stress, förbättrar flera processer i min kropp och hjärna och utvecklar min förmåga att ta bättre och sundare beslut. Jag blir bättre på att bibehålla lugnet och inte agera på negativa känslor när de uppstår. 

Medvetenhet är precis som kondition. Det räcker inte med att träna hårt en gång. 

Jag vill också påminna mig själv om att det många gånger är först i efterhand som jag inser att jag förändrats och utvecklats. Men när det inträffar är det en fantastisk känsla. Det gäller att inte ge upp!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online