lördag 26 september 2009

Super-smoothies för att få energin tillbaka

Jag köpte en mixer för ett tag sedan och jag älskar den! Med den är det superenkelt att få i sig mer näring och dessutom hjälpa kroppen att snabbt absorbera alla antioxidanter, vitaminer och mineraler. Jag mixar ner grönsaker och smaksätter sedan med frukt, bär och nötter. Helt perfekt att ha med sig till jobbet som mellanmål.

Super-smoothie med mer "krämig" smak
1. En stor näve färsk spenat
2. En morot
3. Soja- eller rismjölk
4. Några matskedar kesella
5. Blåbär
6. Hallon (osockrade)
7. Linfrön
8. Cashewnötter
9. Pumpafrön
10. Gojibär
11. Linfröolja (2 tsk)

Super-smoothie med mer "fruktig" smak

1. En stor näve färsk spenat
2. En morot
3. Saften från en apelsin (alt. skala och lägg i hela apelsinen) el. blodgrape
4. Linfrön
5. Physillumfrö
6. Jordgubbar (osockrade)
7. Hallon (osockrade)
8. Lite vatten

Efter gymet-smoothie

1. Färsk spenat
2. Banan
3. Jordgubbar el. hallon
4. Blåbär
5. Kesella
6 Sojamjölk
7 Frön och nötter (gärna mandel)
8 Gojibär
9.Linfröolja (2 tsk)

3 kommentarer:

botanosofi/maria sa...

ÅÅÅÅÅ vilka gooooda!! Tack för reseften!!

Indigo Knight sa...

Det låter verkligen gott och nyttigt. Tyvärr så har jag fortfarande ingen mixer... egentligen har jag sneglat på raw food ett tag, men det verkar lite krävande. Men om jag hade en mixer kunde jag i alla fall börja med sånt här! (Även om sojamjölk och rismjölk går bort i mitt fall, gillar inte tyvärr...om det inte är fördomar...)

Maria sa...

Tack för tips, ska jag testa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online