Från utbrändhet till livslust: Att våga vara openminded

fredag 18 september 2009

Att våga vara openminded

Den här veckan har jag utsatt mig själv för extrem stress och press på jobbet. Känner att min adrenalin-nivå fortfarande ligger högt och att mina käk, nacke, axel och ryggmuskler är lite väl spända. Hjärnan känns lite överarbetad och jag känner mig lite grumlig i tankarna.

Men idag är en ny dag! Nytt hopp! Jag ledig. Klev upp tidigt, åt frukost och sen la jag mig på spikmattan.


Hittade även en lite märklig teknik att hantera känslor/tankar/problem genom att stimulera akupunktur-punkter i kroppen.

Vår kropp består av energifält och när vi mår dåligt, är lättirriterade eller stressade är dessa energifält i obalans. Enligt EFT, Emotional Freedom Technique, tar man upp problemet och känslan som det orsakar. Sedan stimulerar man akupunkturpunkter för att balansera upp energisystemet/chakrasystemet. Genom att göra så "programmerar man om" känslorna inför problemet och det gör i sin tur att man lättare kan hantera det. Det sägs vara ett mirakel. Men det har jag ingen aning om, har bara testat det några få gånger.

Har du någon erfarenhet av detta?

EFT Emotional Freedom Technique Fast Stress Relief!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online