lördag 26 september 2009

Lycka är att se det vackra i nuet

Lördag morgon. Promenad i solen innan frukost. Det låter nästan lite klyschigt men faktum är att jag sitter här med en stor kopp grönt te (Japanskt Sencha, kan rekommenderas för er som gillar icke-smaksatta gröna teer) och boken "Bhagavad-Gita - as it is".

Neither in this world nor elsewhere is there any happiness in store for him who always doubts” - Bhagavad Gita

Lycka är summan av de små tingen
Jag tror att lycka är summan av de små tingen. Lycka är att välja att njuta av nuet. Att skingra tankarna och se detaljerna, de små sakerna och att känna tacksamhet över det som är.

"The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched ... but are felt in the heart" - Helen Keller

Önskar er alla en förtrollande helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar grönt te, och då menar jag grönt te som smakar grönt te.

www.gronateimporten.se har massor med olika gröna teer som inte är smaksatta, en del är helt fantastiska!

Skönt att börja helgen på rätt sätt.

Prickan

Din digitala vän sa...

Hej där!
Tack för ditt inlägg och för gröna-te tipset. Jag älskar verkligen grönt te...som smakar grönt te. :)
Har du nåt favoritte som du brukar köpa?

Mvh
Jenny

botanosofi/Maria sa...

Ja jösses Sencha. Det hade jag nästan glömt i dessa tider!! Det var ju det enda gröna te som gick att få tag på förr. Läskande.

kyllikki sa...

Grönt te måste jag införskaffa och det snarast!

Kloka ord av Helen keller och Bhagavad Gita!

Egentligen är inte lyckan de små tingen eller några ting över huvudtaget,utan dessa små ting kan väcka lyckan som finns inuti alla oss....
Vi har precis ALLTING inom oss själva är ett som är säkert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online