torsdag 24 september 2009

Rastlöshet och stress

Vi lever i en värld där vi ständigt bombarderas av intryck. Vi kopplar upp vår uppmärksamhet mot alllt från TV, radio, dator, Ipods till reklampelare och löpsedlar. Oftast utan att ens veta om det. Det pågår ett ständigt informationsflöde som blandas upp med våra egna tankar.

Rastlöshet kan vara ett tecken på obalans
Ett tecken på att jag är i obalans är att jag inte kan sitta stilla utan att bli road av något av ovanstående "intryckskanaler". Jag blir rastlös och zappar mellan kanalerna, bläddrar frenetiskt i tidningen eller blippar på telefonen. Det inträffar oftast när jag har stressat lite för mycket, ruckat på rutinerna, rest i jobbet eller bara inte varit medveten om att jag behöver sätta mig ner och bara vara. Det är ju så enkelt att lyssna inåt, egentligen. Men ack så svårt när man är omedveten om det.

Kika gärna igenom nedanstående video. Det kan vara värt det :)

Pema Chodron - "Dunzie"

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online