Från utbrändhet till livslust: Måste man detoxa i en månad för att få resultat?

söndag 15 augusti 2010

Måste man detoxa i en månad för att få resultat?

Detox 2010 (höst): dag 14 & 15

Detoxstatus:
Jag är idag inne på dag 15 i min detox. Sedan några dagar är blodsockret stabiliserat vilket i sin tur innebär att jag inte känner mig lika hungrig. Ett stabilt blodsocker innebär också ett jämnare humör och att man tar udden av de "blodsocker-dippar" som kan uppstå på eftermiddagen (mao slipper man eftermiddagströttheten).

Matsmältningen funkar även den mycket bättre vilket innebär att jag transporterar bort de slaggprodukter/gifter som lagrats men också tar upp näring bättre. Även det påverkar det allmänna energinivån i kroppen.

Energinivån i kroppen påverkas av flera olika parametrar. Ibland räcker det inte med att vila sig pigg.

30 dagars detox har sin poäng (men visst går det att korta ner)
Känner mig helt klart piggare. Men jag har inte nått riktigt hela vägen än. Jag känner att jag fortfarande kan bli än mer balanserad, i både kropp och sinne. Det är därför jag detoxar i 30 dagar. Jag upplever en förbättring/förändring varje dag av de 30 dagarna. Även de sista dagarna in i detoxen.

Visst går det bra att detoxa kortare tid men för egen del märker jag att detoxen har en balanserande effekt hela vägen in till de 30-dagarna. Vi fungerar alla olika och har olika obalanser så upplevelsen av en detox är högst individuell. För vissa räcker det med att köra 10 dagar, för andra krävs längre tid än så. Det enda man behöver tänka på är att göra det som känns bra för en själv. Vad som står i tidningar, böcker (och på bloggar ;) har ingen betydelse. Det är du själv som avgör när du är klar.

Huvudsaken är att man ärligt vågar gå in för den kroppsliga och själsliga process en detox innebär.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online