Från utbrändhet till livslust: Hur gör man när man detoxar och blir bjuden på middag?

fredag 13 augusti 2010

Hur gör man när man detoxar och blir bjuden på middag?

Detox 2010 (höst):
dag 12 och 13


Med blodsockret stabiliserat, ingen sockerabstinens (än så länge på ett par dagar), en väl fungerande mage och en högre energinivå – Ja, jag mår helt enkelt väldigt mycket bättre än för 13 dagar sedan.
Igår kväll var jag ute på en riktig långpromenad. Det känns i mina otränade ben men på ett skönt sätt. Att ha träningsvärk betyder att man brutit ned musklerna som sedan läker ihop till en starkare version.

Detox och middag? Hur gör man när man blir bjuden på middag?
Kvällens planer är att gå på kräftskiva. En något annorlunda version för min del eftersom jag inte äter bröd, vin, snaps, aioli etc. Men det går ändå! Livet är inte pausat bara för att man detoxar.


Det går att ha ett socialt liv!
Det är bara viktigt att förklara för sina vänner vad det är man håller på med. Ingen vill vara till besvär, men det finns lägen då man måste välja sin hälsa i första hand. Förklarar man och lägger fram en kreativ lösning på hur man kan lösa middagen (man kan ju faktiskt ta med sig mat, eller komplettera med något för att underlätta för värden/värdinnan) så brukar man inte behöva ha dåligt samvete för att man ”matkrånglar”.

Att detoxa är sannerligen en övning i att tacka nej till fika, kaffe, vin eller vad det nu kan vara. Visst kan det vara jobbigt men på något sätt kan jag känna att det är nyttigt och stärkande.


Det är stärkande att välja sin hälsa och sitt välbefinnande!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online