Från utbrändhet till livslust: Att stärka kropp och själ med detox

tisdag 3 augusti 2010

Att stärka kropp och själ med detox

Detox 2010 (höst): dag 3

Varje år detoxar jag minst en gång. Det brukar normalt sett ske under januari månad men de senaste åren har jag även detoxat under någon av höstmånaderna.

30 dagars detox
Detox är för mig ett sätt att "starta om systemet" och få ordning på immunförsvar, energi och livslust. Idag är jag inne på dag 3 i min höst-detox. Jag kommer att köra i totalt 30 dagar. Normalt sett brukar jag köra detox i september men i år känner jag att jag akut behöver få ordning på kropp och själ. Känner mig allmänt trött, omotiverad och har under flera veckors tid haft ett envist förkylningsvirus.

Det kan tyckas som en stor uppoffring att avstå från alkohol, socker (bröd, pasta etc), kött och koffein i 30 dagar. Men det är faktiskt inte så farligt som man kanske kan tro. Dessutom känns alternativet, dvs att vara ständigt trött, hängig, småsjuk och deppig som en tyngre börda att bära.

Att detoxa är för mig en helhetsupplevelse som bör innefatta det inre likväl som kroppen.

Relaterade länkar:

Kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online