Från utbrändhet till livslust: Att minska oro i kropp och själ - Meditation ett kraftfullt verktyg

söndag 15 augusti 2010

Att minska oro i kropp och själ - Meditation ett kraftfullt verktyg

Jag kom i kontakt med meditation när jag gick in i väggen för 8 år sedan. Det har sedan dess varit ett fantastiskt verktyg för vila och läkning men också för att minska oro i kroppen. Meditation har också blivit ett verktyg för mig personligen i min resa att utveckla mig själv.

Meditation - ett kraftfullt verktyg vid utbrändhet och utmattning
Min upplevelse är att meditation inte bara gör mig avslappnad. Jag upplever stressade situationer som mindre stressade i de perioder då jag mediterar. Jag känner mig mer balanserad och upplever mig mer medveten om både mig själv och livet runtomkring mig. Precis som om jag blev mer skarp i tanken på något vis. Ta dig gärna tid att kika på nedanstående video.

I videon nedan förklarar man det som att 30 minuters meditation är mer effektivt för vila än 30 minuters sömn



Relaterade länkar:

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online