Från utbrändhet till livslust: Detox dag 11 - När sockersuget börjar lägga sig och blodsockret blir mer stabilt

onsdag 11 januari 2012

Detox dag 11 - När sockersuget börjar lägga sig och blodsockret blir mer stabilt

Detox 2012, dag 11 (31).

Min 11:e detoxdag har förflutit bra. Känner mig pigg och mer klar i tanken men dock lite tung i benen, framförallt när jag går i trappor. Svårt att säga om det beror på att jag äter lite kolhydrater eller om kroppen ställer om sig från allt vetemjöl och socker som flödade in i min kropp i december. Dagens mat har bestått av mestadels frukt och grönt i syfte att låta kroppen "komma ikapp" och rensa ut all trögsmält decembermat.

Dagens intag:
Frukost: Green juice
Mellanmål: 1 st banan
Lunch: Stor grönsallad med romansallad, färsk spenat, tomat, avocado, nötter, kokosflingor, lite olja, örter.
Mellanmål: 2 st kiwis
Middag: Quinoa, soltorkade tomater, halloumi, sallad på färsk spenat, rödlök, tomater.
Mellanmål: Kanske lite green juice eller en shake vid 20-tiden.

Just idag har jag ätit väldigt lite protein. Det var inte medvetet men såhär i efterhand känns det skönt att ha låtit kroppen vila genom att äta frukt och grönt. Det skadar inte men mitt mål är dock inte att sluta med proteiner då de är kroppens "byggstenar".

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online