Från utbrändhet till livslust: Dokumentär om juicefasta

söndag 4 januari 2015

Dokumentär om juicefasta


När jag fick diagnosen Hashimotos hypotyreos gjorde jag flera justeringar kostmässigt. Inte för att min doktor rådde mig till det (enligt sjukvården finns det inget man kan göra åt Hashimotos, annat än att äta kemiska hormoner). Jag valde att juicefasta (dvs jag bytte ut ett eller alla mål mat mot färskpressade grönsaksjuicer) och min övertygelse är att det var en av orsakerna till de förbättrade värdena. 

Juicefasta - ett verktyg för att balansera en obalanserad kropp?
Det har gjorts flera dokumentärer om färskpressade juicer och smoothies och den inverkan på hälsan de kan ha. "Fat, sick and nearly dead" var den film som inspirerade mig enormt mycket. Jag hade juicat i många år men juicefasta var något jag inte hade provat på innan. 

Hur kan juicefasta påverka kroniska sjukdomar?
I dokumentären nedan får du träffa 8 personer med olika kroniska sjukdomar och hur en 28 dagars juicefasta påverkar deras tillstånd.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online