Från utbrändhet till livslust: Granatäpple, fullproppat med näring till en vintertrött kropp

lördag 24 januari 2015

Granatäpple, fullproppat med näring till en vintertrött kropp


Jag ska avslöja en craving jag har och det är granatäpple. Det är så vansinnigt gott! Ganska krångligt att äta och få ur kärnorna. Men det går förstås att banka ut kärnorna med en träslev i en bunke. Dela granatäpplet och vänd den skurna sidan nedåt i handflatan. Ta ett stadigt grepp om en träslev och dunka ut kärnorna i en skål. Fast jag gillar att äta kärnorna direkt från äpplet som de är. Det är en del av grejen tycker jag...

Granatäpple innehåller
Granatäpple har visat sig förbättra immunförsvaret, öka syretillförseln till hjärtat, verka antiinflammatoriskt. Det sägs också att studier visat att intag av granatäpple minskar risken för både bröst- och prostatacancer samt diabetes (jag har dock själv inte läst dessa studier). Det sägs att granatäpple innehåller mer antioxidanter än till exempel blåbär och grönt te.

Näringsinnehåll för en vintertrött kropp

  • Antioxidanter
  • C-vitamin
  • Flera B-vitamin
  • Kalium
  • Folsyra


VIDEO: Så får du ur kärnorna ur ett granatäpple enklast
  


VIDEO: Fördelar med att äta granatäpple


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online