Från utbrändhet till livslust: Detoxa med örtte

onsdag 5 januari 2011

Detoxa med örtte

Detox, dag 5.

Igår kväll hade jag rejäla cravings. Var sugen på precis allt kändes det som. Ville tugga på något hela tiden, trots att jag inte var direkt hungrig. Typiska tecken på sockerabstinens med andra ord. Lyckades stilla värsta suget med lite naturella nötter, solrosfrön och pumpafrön tillsammans med torkade tranbär. Inte direkt som att äta en kanelbulle, men det funkar hyfsat ändå.

Tips på örtte vid detox
Jag brukar dricka grönt te och örtteer när jag detoxar. Jag tycker det är ett bra och skonsamt sätt att "hjälpa detoxen på traven". Dessutom upplever jag det som att teer kan ta udden av det värsta suget de dagar man tampas med socker- och kolhydratsabstinens. Det finns många olika teer som verkar utrensande.

Jag brukar använda Yogi Detox. Häromdagen köpte jag även ett te av ”Ledins” som jag också kan rekommendera. Det innehåller 6 olika örter (bla maskros, kamomill och brännässla) som verkar ”genomsköljande och utrensande”. Det är packetterat i portionspåsar så det är enkelt att plocka med sig.

Ingefärste är toppenbra när man detoxar. Skala och riv färsk ingefära (riv på den fina sidan på rivjärnet). Läggs ner i kokt vatten, gärna tillsammans med lite färskpressad citron.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online