Från utbrändhet till livslust: Detox med färskpressade juicer och green shakes?

måndag 3 januari 2011

Detox med färskpressade juicer och green shakes?

Detox, dag 3.

Idag känner jag att processen har startat. När jag kom hem efter att ha inhandlat ett berg med grönsaker och frukter var jag vrålhungrig. Normalt sett äter jag "vanlig mat" när jag detoxar men den här gången tänkte jag prova på att blanda upp detoxmaten med färska juicer lite då och då (obs inte juicer du köper i plastflaskor eller tetror i affären, de är oftast fyllda med socker!).


Blanda upp detoxmaten med färskpressade juicer - fyll på med näring!
Idag installerade jag råsaftcentrifugen (som jag fick i julklapp) och gjorde juice på selleri, äpple, savoykål, spenat och apelsin. Drack lite drygt ett glas och kände mig mätt (!).
En mycket märklig känsla för en person som älskar att äta. Förmodligen innehöll juicen så mycket näring att kroppen kände sig nöjd. Jag kommer inte att leva på juicer men planerar att "juicefasta" en gång i veckan under detoxen.


Viktigt är att känna efter vad som funkar för just min kropp, vad jag mår bra av och när. Koppla på medvetenheten och lär känna din kropp och själ!


Lite "Raw food" inspiration från Youtube:

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online