Från utbrändhet till livslust: Detox dag 13 av 30

söndag 13 januari 2013

Detox dag 13 av 30


Träning och detox
Idag har jag tränat konditionsträning för första gången under detoxen. Känner mig starkare i kroppen men måste nog ändå erkänna att jag kände mig lite darrig efter träningspasset. Men det gick över snabbt och nu känns det som om jag fått påfyllning av energi.
Det är bra att träna så att man får igång cirkulationen och syresättningen i kroppen. 

Andningen blir motor i avgiftningsprocessen
Djupandningen man automatiskt slår på när kroppen är ansträngd är en motor i att driva runt lymfsystemet. Lymfsystemet är en viktig del av immunförsvaret men också en viktig avgiftningsenhet. Ett överbelastat och stagnerat lymfsystem påverkar den naturliga processen för avgiftning och i sin tur immunförsvaret. 

Om du inte kan träna kan du djupandas (pranayama) istället, även det har positiv effekt på lymfsystemet.

Yrsel och darrighet i samband med träning
Tänk på att det är viktigt att gå försiktigt fram och känna efter hur kroppen mår och hur den svarar på träningen. Kostförändringar (och avgiftningsprocessen i sig) påverkar kroppen och kan yttra sig i svaghetskänsla eller att man känner sig lite yr. Då gäller det att ta det lugnt.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online