onsdag 9 januari 2013

Migrän-yoga - att förebygga migrän med yoga


Detox 2013, dag 9 av 30

Hade migrän igår. Det är en signal som är som en stor röd blinkande lampa. Inget man ska ignorera.

Förebygga migrän med yoga och pranayama
Idag har jag mått bra. Dock är jag väldigt stel i nacke, axlar och rygg. Troligen en av orsakerna till gårdagens migrän. Kvällen ägnades därför åt yoga framför brasan. Pranayama är en andningsteknik som rensar ett stressat sinne och lugnar en stressad kropp.

2 kommentarer:

Therese-lotusmamma sa...

Hej!
Vilken underbar blogg! Gick också in i väggen för ett par år sedan. Det tar riktigt lång tid att "komma tillbaka". Jobbar varje dag med att försöka finna en balans och må bra. Tack för att du delar med dig!

Vänliga hälsningar
Therese

Jenny sa...

Hej Therese!
Tack snälla du för att du tog dig tid och lämnade ett inlägg.
Är du tillbaka i arbetslivet igen efter utbrändheten?
Visst kan det ta lite tid att komma tillbaka. Jag började jobba efter ungefär ett år. Men det tog nog ytterligare minst ett halvår innan jag kände att jag var återställd.
Har du hunnit få distans till din utbrändhet?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online